SELAMAT DATANG..

Di sini saya kongsikan sedikit petua2 yang pernah saya cuba..ada juga yang saya cuba 'search' dari website lain..kita kongsi2 kan yer..(^_^)v

Saturday, January 1, 2011

Hilangkan parut

-->> Post pertama bagi tahun 2011..semalam terawal..huhu


Salam.. (^_^)v
Beberapa hari yang lepas, office mate(Anies) ada cari kat tenet petua2..so terjumpalah die 1 petua hilangkan parut. Lepas tu kami mula bercerita tentang cara2 hilangkan parut yang pernah kami cuba.

So, kali ni saya ceritakan kisah zaman2 sekolah dulu.. Siang2 muka merah sebab jerawat terlalu banyak. Malam2 pula merah muka sebab lumurkan muka dengan kulit kayu manis..Haa...jangan tak tahu, kulit kayu manis memang mujarab untuk hilangkan parut pada muka dan mana2 bahagian badan lain(tapi saya cuma pernah cuba untuk hilangkan parut jerawat. Memang jadi!!)

KULIT KAYU MANIS


Cara2:
1. Kulit kayu manis perlukan sikit jer yer(tak perlu gunakan 1 batang.suku pun dah cukup)Kalau ada serbuk kulit kayu manis, cuma tambahkan air jer..
2. Gunakan ulu lesung @lesung (make sure yang dah basuh bersih yer) Ops! jangan tumbuk kayu manis tu..asah sahaja pd lesung. Sambil asah, letakkan sikit air..
3. Dari lesung tu boleh trus sapu ke bahagian yang perlu..

<<>>HATI2 YER..SAPU SIKIT DAHULU..KALAU TAHAN PANAS, SAPULAH LAGI.TAPI DAH SELALU BUAT, MESTI BOLEH TAHAN PANAS NYERRR :)>>




EMAS DINAR

Selain kayu manis, EMAS DINAR juga menghilangkan parut. Mama kata, asah jer emas tu dan sapu pada parut(belum pernah cuba sebab sayang pada mas tu..ngee)

Katakan TIDAK kepada parut!! yeah!

Selamat mencuba!!


No comments:

Post a Comment