SELAMAT DATANG..

Di sini saya kongsikan sedikit petua2 yang pernah saya cuba..ada juga yang saya cuba 'search' dari website lain..kita kongsi2 kan yer..(^_^)v

Wednesday, December 29, 2010

Petua jadi sihat wallafiat(gumuk)

Salam..

Ermmm..saya ni sibuk nak kurus (x kurus2 juga) tapi ada sesetengah sahabat sibuk nak tambah isi..nak gemuk@ pun nak nampak lebih berisi..

Ini petua dari kakak saya. Dah bagi pada salah seorang sahabat, katanya tak jadi. Mungkin jadi pada sesetengah orang jer kot. So, saper2 yang nak cuba, boleh silakan lah yer(mudah-mudahan jadi lah yer..(~.~) ) Ada dua petua..so saya kongsikan keduanya lah yer..


Beras
1) Masa masak nasi, bila dah elok airnya mendidih2 ambil segelas air beras dan sejukkan. Bila dah suam nanti boleh lah minum yer.Amalkan setiap hari..Insyaallah..(Rajin2 lah masak nasi yer..)


Susu+ almond
2) Petua ke-2 ialah susu. Bagi yang sukakan susu, panaskan susu atas dapur dan didihkan. Tambah serbuk badam dan tunggu hingga didih elok. Nanti, sejukkan dan minum..(ermmm cam sedapkan? Saya tak berani nak cuba. Kot makin sihat nanti..ngee)

selamat mencuba yer.. (^_~)v

No comments:

Post a Comment