SELAMAT DATANG..

Di sini saya kongsikan sedikit petua2 yang pernah saya cuba..ada juga yang saya cuba 'search' dari website lain..kita kongsi2 kan yer..(^_^)v

Monday, March 28, 2011

Radisi telefon bimbit (LELAKI PATUT BACA)

Salam ukhwah..(^_^)v

Tercari2 apa info yang dapat dikongsikan pada entry kali ini..
Mungkin ramai dah tahu kesan 'handset' pada diri kita..
Mungkin juga ramai yang pernah terbaca tapi lupa..
Atau mungkin juga tidak pernah tahu tentang hal ini..
Jadi di sini ingin saya kongsikan serba sedikit info yang telah saya baca..

Kesan Dari Radiasi Telefon Bimbit

Satu ujikaji radiasi telefon bimbit ke atas telor telah dijalankan. Bahan yang digunakan sebiji telur dan dua buah telefon bimbit. Persediaan adalah seperti gambar di bawah:

Gambar telur tersebut dipaparkan di bawah:

Rumusan: Radiasi dari telefon bimbit mampu untuk mengubah protein telur. Bayangkan apa yang ia dapat buat kepada protein otak anda apabila anda berbual untuk tempoh yang panjang menggunakan telefon bimbit.

Erm..lepas baca ni macam-mana anda rasa?Saya kalau bercakap lama2 di handset memang rasa pening semacam jer..

KESAN PADA LELAKI

Lelaki yang gemar menyimpan telefon bimbit di dalam poket seluar berdepan risiko kerosakan sperma termasuk mati pucuk.

Presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP), S.M. Mohamed Idris mendakwa, penggunaan telefon bimbit untuk tempoh yang panjang didakwa mengurangkan produktiviti sperma lelaki.

Ini berikutan hasil kajian CAP tahun lalu menunjukkan kaitan antara sperma berkualiti rendah dengan tempoh penggunaan telefon bimbit dalam sehari.

Menurut beliau, pengguna yang membuat panggilan telefon bimbit lebih daripada empat jam sehari mempunyai bilangan sperma yang paling kurang dan paling rendah kualitinya.

“Penemuan itu menyarankan bahawa berjuta-juta lelaki di dunia ini kemungkinan menghadapi kesukaran menjadi bapa kerana kerap menggunakan telefon bimbit.N – Lelaki yang gemar menyimpan telefon bimbit di dalam poket seluar berdepan risiko kerosakan sperma termasuk mati pucuk.

Erm..jika kajian ini benar, memang ramai lelaki yang bakal mati pucuk..bahaya tuu..pesan pada rakan2 lelaki kita, simpanlah handset pada poket belakang seluar..

MENCEGAH ITU LEBIH BAIK DARI MENGUBATI.. (^_^)V

Wassalam..









No comments:

Post a Comment