SELAMAT DATANG..

Di sini saya kongsikan sedikit petua2 yang pernah saya cuba..ada juga yang saya cuba 'search' dari website lain..kita kongsi2 kan yer..(^_^)v

Thursday, July 1, 2010

Makanan yang berkhasiat..

1. Berries
Apa2 jenis berry adalah rendah gula dan tinggi 'fiber'. Menurut kajian makmal 'Blueberries' terbukti sebagai penguat memori .. 'resberries' dan 'strawberries' pula penuh dengan 'allergic acid' yang merupakan anti kanser ,menurut kajian American Cancer Society.

2. Beans
Tinggi dengan serat untuk mengawal berat badan, kencing manis, hindari 'colon cancer' dan serangan jantung. Setiap cawan 'beans' membekalkan 11-17 gram serat. National Institute of Medicine cadangkan 25-38gram serat setiap hari.

3. Nuts
Makan 'nuts' secara teratur setiap minggu akan mengurangkan risiko serangan jantung dan sakit jantung. Dengan hanya 1 auns tiga hingga lima kali seminggu boleh memberi kebaikan kepada kita.

4.Wild salmon
Ikan merupakan makanan awet muda. Ikan dari laut sejuk seperti salmon dan sardin mempunyai omega 3 yang baik untukmemelihara otak, jantung, perasaan dan mengurangkan tekanan darah tinggi.

-->> to be continue...




No comments:

Post a Comment