SELAMAT DATANG..

Di sini saya kongsikan sedikit petua2 yang pernah saya cuba..ada juga yang saya cuba 'search' dari website lain..kita kongsi2 kan yer..(^_^)v

Sunday, April 17, 2011

TRANSFER FACTOR 4LIFE

Salam ukhwah..(^_^)v

Makin lama makin malas nak update blog..kenapa lah yer? Sebab dah lama tak update, kali ini saya kongsikan info tentang penjagaan kesihatan yang 'miracle'!!



Apa itu transfer factor?

Transfer factor adalah molekul pembawa maklumat halus yang memindahkan maklumat imuniti dari satu entiti ke satu entiti yang lain, seperti di antara ibu yang menyusukan bayi yang baru dilahirkan. Transfer factor terkandung di dalam kolostrum susu ibu (bagi mamalia) dan kuning telor (bagi burung dan reptilia). Klik DI SINI untuk maklumat asas yang lebih terperinci tentang transfer factor.


Apa itu kolostrum?

Kolostrum adalah susu awal ibu yang diperolehi dalam tempoh satu hingga tiga hari selepas bersalin. Selain dari mengandungi berbagai nutrien untuk kesihatan bayi, ia juga mengandungi transfer factor.


Saya rasa saya cukup sihat, perlukah saya mengambil Transfer Factor?

Transfer Factor mendidik sistem imun untuk mengenali dan sentiasa bersedia menghadapi musuh yang datang menyerang pada setiap saat. Sistem imun bekerja tanpa henti dan kadangkala terpaksa berkerja "overtime" untuk melindungi diri kita dari sebarang bahaya. Proses penuaan dan kehidupan di zaman moden menjejaskan fungsi sistem imun dan ia perlu disegarkan semula agar terus dapat melindungi diri kita.

Apakah penyakit yang Transfer Factor boleh bantu menyembuhkannya?

Semua penyakit dalam kategori jangkitan viral, penyakit berparasit, penyakit malignan, penyakit mikobakterial, penyakit bakterial, jangkitan fungus (kulat), penyakit autoimun dan penyakit neurologikal; dari yang ringan seperti selsema kepada yang berat seperti barah, sakit jantung, buah pinggang, kencing manis, bisa lutut, sawan, alergi dan sebagainya. Apabila seseorang itu berpenyakit, itu menunjukkan bahawa sistem imunnya sudah kalah. Transfer Factor akan mengejutkan sistem imun dari tidur dan merangsangnya untuk melawan mikro-organisma yang menyebabkan penyakit tersebut.
Maklumat Lanjut dari: http://www.kesihatan.biz/artikel/transfer_factor.php

Sepanjang pengetahuan saya, ini adalah penjagaan kesihatan terbaik dan juga penyembuh terbaik. TF menyerang apa juga sel asing dalam tubuh manusia. Ini termasuk juga sel barah. Dah banyak pesakit kanser dan penyakit2 lain telah sembuh setelah mengambil TF sebagai salah satu ubat mereka. Saya tidak boleh bercerita dengan panjang lebar kerana saya bukan orang yang berpengalaman dalam bidang ini. Tapi kalau sesiapa ingin order atau tahu lebih lanjut, boleh email saya di FB dan ensyaallah saya akan kenalkan sahabat2 kepada orang yang lebih tahu tentang produk ini.

Masalah wanita juga ensyaallah boleh selesai dengan pengambilan produk kesihatan ini.. Saya pernah mengambilnya dan alhamdulillah..

-Info yang baik dikongsi bersama-


No comments:

Post a Comment